Nazwa firmy – jak ją wybrać?

Wybór nazwy firmy może okazać się nie lada wyzwaniem – jest ona w pewnym sensie wizytówką działalności. Warto zadbać o to, aby była zarówno oryginalna, jak też zgodna z uwarunkowaniami prawnymi. W jaki sposób wybrać nazwę firmy? Jakich zasad warto się trzymać?

Oryginalność nazwy firmy

Chcesz, aby nazwa Twojej firmy była jedyna w swoim rodzaju? Sprawdź, czy na rynku nie ma już podobnej! W innym przypadku działalność będzie mylona z konkurencją, przez co potencjalni klienci mogą poczuć się zdezorientowani i ostatecznie zrezygnować z Twojego produktu lub usługi. Nie należy jednak wybierać zbyt skomplikowanej nazwy, ponieważ musi być ona łatwa do zapamiętania – postaw na prostotę!

Planujesz założenie strony internetowej? Koniecznie sprawdź, czy dla wybranej nazwy istnienie wolna domena! Użytkownicy mogą mieć problem z trafieniem na Twój serwis, jeśli będzie nazywał się inaczej niż firma.

Nazwa firmy – uwarunkowania prawne

Wybierasz nazwę dla jednoosobowej działalności gospodarczej? Pamiętaj, że musi ona zawierać Twoje imię i nazwisko. Jeśli jest ono szczególnie popularne lub po prostu chcesz wyróżniać się na tle innych firm, możesz też wskazać tutaj przedmiot działalności. Zadbaj też o to, aby nazwa Twojej firmy nie wprowadzała klientów w błąd – musi być adekwatna do proponowanych produktów lub usług.

Nie należy też zapominać, że nazwa firmy musi być łatwa w codziennym użytkowaniu. Jeśli będzie zawierała skomplikowane lub obcojęzyczne słowa, pracownicy oraz klienci mogą mieć problem z wymawianiem jej i wpisywaniem w dokumentach.

Zobacz też:

Kalkulator brutto na netto

wyszukiwarka kodów

e deklaracje mf

ulga

google logowanie